ÚstínadOrlicíDnes.cz
ÚstínadOrlicíDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Silničáři finišují přípravy před zimou. Dvě třetiny materiálu jsou už ve skladech

31.10.2019
PARDUBICKÝ KRAJ - Silničáři udržující v zimě silnice I. tříd v okresech Ústí nad Orlicí a Svitavy dokončili přípravy na zimu. "V září jsme zfinalizovali plán zimní údržby pro letošní rok. Techniku jsme podrobili důkladné kontrole a co bylo potřeba, už je opravené. Ve skladech máme nyní pro oba okresy připraveno celkem na 9 tisíc tun posypového materiálu," shrnuje přípravy na zimu Pavel Jerie ze společnosti SOVIS CZ a.s., která má zimní údržbu silnice I. třídy v okresech Ústí nad Orlicí a Svitavy na starosti.
Foto: mdcr.cz
Sklady plné materiálu
Podle pravidel musí mít silničáři na začátku sezóny zimní údržby, která je stanovena na 1. listopadu, celkem ⅔ z předpokládané spotřeby posypového materiálu. Pro okresy Ústí nad Orlicí a Svitavy to znamená navézt celkem 9 tisíc tun soli a 500 tun drtě. "Sůl máme ve skladech navezenou ze dvou třetin. Dalším materiálem v množství 500 tun je drť, lidově štěrk, který používáme tam, kde nemůžeme solit. Převážně jde o oblasti chráněných krajinných území Orlických hor. Proto máme prakticky veškerou drť umístěnou ve skladu v Králíkách," říká Pavel Jerie ze společnosti Sovis. Pro představu - množství devět tisíc tun materiálu má objem zhruba 4 tisíce kubíků a naplnilo by tak dva plavecké bazény v Praze Podolí.

Vozový park i dispečinky v plné polní
Zimní údržbu silnic I. třídy v Pardubickém kraji zajišťuje na základě výsledku výběrového řízení až do roku 2026 konsorcium společností SOVIS CZ a.s. a EUROVIA CS a.s. "Jedničky" v okresech Ústí nad Orlicí a Svitavy má na starosti právě SOVIS CZ a.s. Za nejkritičtější místa obou okresů považují silničáři oblast Suchého vrchu na Ústeckoorlicku a okolí obce Vendolí na Svitavsku. Celková délka obstarávaných úseků komunikací I. třídy v obou okresech je celkem téměř 220 kilometrů. "Už loni jsme do našeho strojového parku doplnili 3 nová vozidla značky Man se sypačovými nástavbami. Naše další technika je ve skvělém stavu, probíhá běžný servis a příprava na zimní podmínky," říká Pavel Jerie, na jehož bedra padá celá příprava zimní údržby. Celkový počet aut SOVISu pro účely zimní údržby čítá 13 posypových vozů, 4 traktory s radlicí, 3 čelní nakladače a 1 sněhová fréza. Všechny sypače jsou vybaveny plynulým řízením dávkování soli a solanky podle stavu vozovky a uvezou 8 m³ soli a 2,5 tisíce litrů solanky. Vozy jsou standardně vybaveny GPS a na dispečink se dostávají údaje o aktuálních venkovních teplotách. Dispečeři tak mají přehled o pohybu vozidel i klimatické situaci v regionu. "V současné době máme dva dispečinky. Jeden je v České Třebové a druhý ve Svitavách. Po celou zimní sezónu od 1. listopadu do 31. března je v pohotovosti 10 lidí v nepřetržitém provozu, v kritických situacích jsme schopni počet lidí v terénu zhruba ztrojnásobit," upřesňuje Pavel Jerie.

Přes 100 tisíc najetých kilometrů za sezonu
Dispečeři mimo jiné sledují aktuální meteorologickou situaci a vyhodnocují ji. Na základě získaných informací pak v rámci svého dispečerského obvodu informují posádky vozidel. Od listopadu 2018 do března 2019 najezdili silničáři při údržbě silnici 1. třídy v okresech Ústí nad Orlicí a Svitavy celkem 112.331 kilometrů. Na nich vysypali 4.201 tun soli a inertního materiálu a vystříkali 962 tisíc litrů solanky. Jednalo se o přibližně stejné množství materiálu jako v zimní sezóně 2017/2018. "Minulou sezonu včetně dvou kritických období v průběhu ledna 2019 jsme zvládli přesně podle plánu zimní údržby. Jaká bude zima letos, se zatím nedá ani z dlouhodobých modelů odhadnout. Jediné co vím je, že jsme připraveni minimálně stejně dobře jako loni," uzavírá šéf zimní údržby SOVIS CZ a.s. Pavel Jerie.
Autor: Martina Prostředníková
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Zprávy

V Pardubickém kraji začne v neděli 10. prosince platit nový jízdní řád 2024

V neděli 10. prosince 2023 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy, kterou na základě smlouvy s Pardubickým krajem zajišťují České dráhy, vzroste zhruba o 3,7 %. K hlavním novinkám bude patřit nasazení nových jednotek ...

Pěstounství je smysluplná cesta pro stále více lidí, Pardubický kraj se jim to snaží usnadnit

Uplynulý rok se nesl ve znamení rozsáhlé informační kampaně o náhradní rodinné péči, kam patří i ta pěstounská. A to jak v celorepublikovém měřítku, k ...

Pardubický kraj ani střední školy nesouhlasí se změnou financování nepedagogických pracovníků

Ředitelé všech středních škol a školských organizací, jejichž zřizovatelem je Pardubický kraj, se tradičně setkali v rámci velké porady na Seči. V rám ...

Spuštění Dotačního portálu Pardubického kraje umožní podávat žádosti elektronicky

Radní Pardubického kraje na svém pondělním jednání schválili vyhlášení krajských dotačních programů pro rok 2024. Zásadní novinkou je spuštění Dotační ...

České dráhy vypraví Fotbal express do Varšavy na kvalifikační zápas na EURO 2024

V pátek 17. listopadu 2023 se ve Varšavě uskuteční kvalifikační zápas o postup na fotbalové EURO 2024. Na Národním stadionu v polské metropoli se od 2 ...





Pátek 8.12.2023
Pardubický kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes