ÚstínadOrlicíDnes.cz
ÚstínadOrlicíDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Silničáři finišují přípravy před zimou. Dvě třetiny materiálu jsou už ve skladech

31.10.2019
PARDUBICKÝ KRAJ - Silničáři udržující v zimě silnice I. tříd v okresech Ústí nad Orlicí a Svitavy dokončili přípravy na zimu. "V září jsme zfinalizovali plán zimní údržby pro letošní rok. Techniku jsme podrobili důkladné kontrole a co bylo potřeba, už je opravené. Ve skladech máme nyní pro oba okresy připraveno celkem na 9 tisíc tun posypového materiálu," shrnuje přípravy na zimu Pavel Jerie ze společnosti SOVIS CZ a.s., která má zimní údržbu silnice I. třídy v okresech Ústí nad Orlicí a Svitavy na starosti.
Foto: mdcr.cz
Sklady plné materiálu
Podle pravidel musí mít silničáři na začátku sezóny zimní údržby, která je stanovena na 1. listopadu, celkem ⅔ z předpokládané spotřeby posypového materiálu. Pro okresy Ústí nad Orlicí a Svitavy to znamená navézt celkem 9 tisíc tun soli a 500 tun drtě. "Sůl máme ve skladech navezenou ze dvou třetin. Dalším materiálem v množství 500 tun je drť, lidově štěrk, který používáme tam, kde nemůžeme solit. Převážně jde o oblasti chráněných krajinných území Orlických hor. Proto máme prakticky veškerou drť umístěnou ve skladu v Králíkách," říká Pavel Jerie ze společnosti Sovis. Pro představu - množství devět tisíc tun materiálu má objem zhruba 4 tisíce kubíků a naplnilo by tak dva plavecké bazény v Praze Podolí.

Vozový park i dispečinky v plné polní
Zimní údržbu silnic I. třídy v Pardubickém kraji zajišťuje na základě výsledku výběrového řízení až do roku 2026 konsorcium společností SOVIS CZ a.s. a EUROVIA CS a.s. "Jedničky" v okresech Ústí nad Orlicí a Svitavy má na starosti právě SOVIS CZ a.s. Za nejkritičtější místa obou okresů považují silničáři oblast Suchého vrchu na Ústeckoorlicku a okolí obce Vendolí na Svitavsku. Celková délka obstarávaných úseků komunikací I. třídy v obou okresech je celkem téměř 220 kilometrů. "Už loni jsme do našeho strojového parku doplnili 3 nová vozidla značky Man se sypačovými nástavbami. Naše další technika je ve skvělém stavu, probíhá běžný servis a příprava na zimní podmínky," říká Pavel Jerie, na jehož bedra padá celá příprava zimní údržby. Celkový počet aut SOVISu pro účely zimní údržby čítá 13 posypových vozů, 4 traktory s radlicí, 3 čelní nakladače a 1 sněhová fréza. Všechny sypače jsou vybaveny plynulým řízením dávkování soli a solanky podle stavu vozovky a uvezou 8 m³ soli a 2,5 tisíce litrů solanky. Vozy jsou standardně vybaveny GPS a na dispečink se dostávají údaje o aktuálních venkovních teplotách. Dispečeři tak mají přehled o pohybu vozidel i klimatické situaci v regionu. "V současné době máme dva dispečinky. Jeden je v České Třebové a druhý ve Svitavách. Po celou zimní sezónu od 1. listopadu do 31. března je v pohotovosti 10 lidí v nepřetržitém provozu, v kritických situacích jsme schopni počet lidí v terénu zhruba ztrojnásobit," upřesňuje Pavel Jerie.

Přes 100 tisíc najetých kilometrů za sezonu
Dispečeři mimo jiné sledují aktuální meteorologickou situaci a vyhodnocují ji. Na základě získaných informací pak v rámci svého dispečerského obvodu informují posádky vozidel. Od listopadu 2018 do března 2019 najezdili silničáři při údržbě silnici 1. třídy v okresech Ústí nad Orlicí a Svitavy celkem 112.331 kilometrů. Na nich vysypali 4.201 tun soli a inertního materiálu a vystříkali 962 tisíc litrů solanky. Jednalo se o přibližně stejné množství materiálu jako v zimní sezóně 2017/2018. "Minulou sezonu včetně dvou kritických období v průběhu ledna 2019 jsme zvládli přesně podle plánu zimní údržby. Jaká bude zima letos, se zatím nedá ani z dlouhodobých modelů odhadnout. Jediné co vím je, že jsme připraveni minimálně stejně dobře jako loni," uzavírá šéf zimní údržby SOVIS CZ a.s. Pavel Jerie.
Autor: Martina Prostředníková
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Parní vlak propojí Pardubický a Královéhradecký kraj. Cestující mají jednu z posledních možností projet se na hlavním koridoru

Letní jízdy parních vlaků Pardubickým krajem jsou od 29. června v plném proudu. V sobotu 20. července čeká na zájemce o železniční nostalgii mimořádná okružní jízda, která propojí nejen Pardubický a Královéhradecký kraj, ale také obě krajská města. ...

Ve východních Čechách zjistila ČOI ve více než polovině kontrol prodej alkoholu a tabákových výrobků mladistvým

Inspektoři České obchodní inspekce, regionální inspektorát Královéhradecký a Pardubický, uskutečnili v červnu v pěti kontrolních dnech mimořádnou kont ...

Burza filantropie pomůže v obtížné situaci mladým lidem k získání řidičského průkazu

Řídím, tedy jsem (lépe zaměstnatelný). To je název nejúspěšnějšího projektu první letošní Burzy filantropie, který má pomoct vybraným mladým klientům ...

České dráhy nasadí v Pardubickém kraji dalších osm jednotek RegioPanter

České dráhy nasadí v kraji dalších osm jednotek "RegioPanter", které cestující už znají z tratě 031, kde zajišťují provoz mezi Pardubicemi, Hradcem Kr ...

Železniční uzel v České Třebové projde celkovou modernizací

Správa železnic hledá zhotovitele rozsáhlé modernizace železničního uzlu v České Třebové. Ten plní významnou roli jak v osobní, tak i nákladní dopravě ...





Pondělí 22.7.2024
Pardubický kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes